fot. Pomorski ZPN

Komunikat Komisji ds. Licencji Klubowych #6 z dnia 31.05.2023 r.

Komisja ds. Licencji Klubowych Pomorskiego ZPN informuje, że korzystając z uprawnień wynikających Przepisów licencyjnych PZPN dla klubów IV ligi i klas niższych na sezon 2020/2021 i następne oraz uchwały Zarządu Pomorskiego ZPN nr 420/Z/2023 z dnia 03.04.2023 r. w sprawie przyjęcia szczegółowych przepisów licencyjnych dla klubów IV ligi i klas niższych Pomorskiego ZPN na sezon 2023/2024 na posiedzeniu w dniu 31.05.2023 r. poddano analizie i rozpatrzeniu wnioski klubów ubiegających się o licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach klasy Okręgowej w sezonie 2023/2024.


Na podstawie złożonych przez Wnioskodawców dokumentów oraz ich uzupełnieniu w terminie do wydania decyzji Komisja postanowiła:
I. Przyznać licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach klasy Okręgowej w sezonie 2023/2024 i 2024/2025 dla klubów:
1. GKS Gedania 1922 II Gdańsk;
2. GKS Sierakowice;
3. GTS Pruszcz Gdański;
4. KS Chwaszczyno;
5. MKS Debrzno;
6. KP Olimpia Sztum;
7. KS Osiczanka Osice;
8. MKS Pogoń Prabuty;
9. KS Skotawia Dębnica Kaszubska;
10. KP Spójnia Sadlinki;
11. GKS Sztorm Kosakowo;
12. MKS Orkan Rumia;
13. KS Orlęta Reda;
14. KS Pomorze Potęgowo;
15. LKS Czarni Czarne;
16. SKS Bałtyk II Gdynia - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z obowiązkiem monitorowania przedłożenia umowy na korzystanie z obiektu sportowego obejmującej kolejne sezony oraz z nadzorem kryterium personalnego z związku z obowiązkiem monitorowania przedłużenia licencji przez trenera pierwszego zespołu;
17. MLKS Tęcza Brusy - z nadzorem kryterium personalnego z związku z obowiązkiem monitorowania przedłużenia licencji przez trenera pierwszego zespołu.

II. Przyznać licencję uprawniającą do udziału w rozgrywkach klasy Okręgowej w sezonie 2023/2024 dla klubów:
1. GKS Cartusia Kartuzy;
2. GTS Mokry Dwór;
3. KS Leśnik Cewice;
4. KS Meteor Pinczyn;
5. GKS Myśliwiec Tuchomie;
6. MKS Piast Człuchów;
7. KS Unison Machowino;
8. LZS Styna Godziszewo - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z obowiązkiem monitorowania dostosowania obiektu pod względem wymogów bezpieczeństwa wynikających z przepisów bezpieczeństwa;
9. MKS Start Miastko - z nadzorem kryterium prawnego w związku z obowiązkiem monitorowania przedłożenia aktualnego rejestru stowarzyszenia;
10. GKS Błękitni Stare Pole - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z obowiązkiem monitorowania przedłożenia umowy na korzystanie z obiektu sportowego obejmującej cały sezon 2023/2024 oraz z nadzorem kryterium personalnego z związku z obowiązkiem monitorowania przedłużenia licencji przez trenera pierwszego zespołu;
11. KS Centrum Pelplin - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z koniecznością monitorowania przedłożenia umowy na korzystanie z obiektu sportowego obejmującej cały sezon 2023/2024;
12. GLKS Różyny - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z koniecznością monitorowania stanu realizacji zaleceń wynikających z protokołu przeglądu obiektu oraz z sankcją regulaminową kary finansowej w wysokości 100,00zł za naruszenie dyscypliny i procedur procesu licencyjnego;
13. ChKS Kolejarz Chojnice - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z obowiązkiem monitorowania przedłożenia umowy na korzystanie z obiektu sportowego obejmującej cały sezon 2023/2024;
14. KS Włynkówko - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z grą na obiekcie zastępczym w Jezierzycach;
15. GTS Czarna Dąbrówka - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z grą na obiekcie zastępczym w Nożynie;
16. KS Orzeł 1955 Trąbki Wielkie - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z koniecznością monitorowania stanu realizacji zaleceń wynikających z protokołu przeglądu obiektu z terminem realizacji do dnia 31.07.2023 r. oraz z nadzorem kryterium personalnego z związku z obowiązkiem monitorowania przedłużenia licencji przez trenera pierwszego zespołu;
17. SRS Supra Kwidzyn - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z koniecznością monitorowania stanu realizacji zaleceń wynikających z protokołu przeglądu obiektu z terminem realizacji do dnia 31.07.2023 r. i w związku z obowiązkiem monitorowania przedłożenia umowy na korzystanie z obiektu sportowego obejmującej cały sezon 2023/2024 oraz z sankcją regulaminową kary finansowej w wysokości 300,00zł za naruszenie dyscypliny i procedur procesu licencyjnego;
18. KS Zenit 2012 Łęczyce - z nadzorem kryterium infrastrukturalnego w związku z obowiązkiem monitorowania dostosowania obiektu socjalnego do wymogów licencyjnych w terminie do 31.07.2023 r.;
19. LKS Żuławy Nowy Dwór Gdański - z nadzorem kryterium personalnego w związku z obowiązkiem monitorowania przedłużenia licencji przez trenera pierwszego zespołu.

III. Odmówić przyznania uprawniającej do udziału w rozgrywkach klasy Okręgowej w sezonie 2023/2024 dla klubów:
1. LKS Brda Przechlewo - w związku z naruszenie procedury procesu licencyjnego - brak opłaty za wydanie licencji klubowej, w związku z naruszeniem kryterium prawnego L.01 - brak aktualnego wyciągu z rejestru stowarzyszeń, w związku naruszeniem kryterium sportowego S.01 - brak deklaracji udziału w rozgrywkach sezonu 2023/2024 co najmniej dwóch zespołów młodzieżowych, w związku naruszeniem kryterium infrastrukturalnego I.01 - brak umowy na korzystanie z obiektu piłkarskiego wskazanego we wniosku licencyjnym przez cały sezon 2023/2024, w związku z naruszeniem kryterium dotyczącego personelu P.02 i P.04 - brak osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo podczas zawodów piłki nożnej oraz brak szkoleniowca pierwszego zespołu posiadającego uprawnienia wynikające z przepisów licencyjnych; w związku z naruszeniem kryterium finansowego F.02 - brak uregulowanych zobowiązań finansowych powstałych do 31. grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny i nie uregulowanych do 30. kwietnia, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny;
2. DLKS Delta Miłoradz - w związku naruszeniem kryterium infrastrukturalnego I.01 - brak umowy na korzystanie z obiektu piłkarskiego wskazanego we wniosku licencyjnym przez cały sezon 2023/2024, w związku z naruszeniem kryterium dotyczącego personelu P.02 i P.04 - brak osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo podczas zawodów piłki nożnej oraz brak szkoleniowca pierwszego zespołu posiadającego uprawnienia wynikające z przepisów licencyjnych;
3. KS Dolina Sparanda Niepoględzie - w związku naruszeniem kryterium infrastrukturalnego I.01 - brak umowy na korzystanie z obiektu piłkarskiego wskazanego we wniosku licencyjnym przez cały sezon 2023/2024 oraz w związku z naruszeniem kryterium finansowego F.02 - brak uregulowanych zobowiązań finansowych powstałych do 31. grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny i nie uregulowanych do 30. kwietnia, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny;
4. KKS Garbarnia Kępice - w związku naruszeniem kryterium infrastrukturalnego I.01 - brak umowy na korzystanie z obiektu piłkarskiego wskazanego we wniosku licencyjnym przez cały sezon 2023/2024, w związku z naruszeniem kryterium dotyczącego personelu P.02 i P.04 - brak osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo podczas zawodów piłki nożnej oraz brak szkoleniowca pierwszego zespołu posiadającego uprawnienia wynikające z przepisów licencyjnych, w związku z naruszeniem kryterium finansowego F.02 - brak uregulowanych zobowiązań finansowych powstałych do 31. grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny i nie uregulowanych do 30. kwietnia, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny;
5. KS Sokół Bożepole Wielkie - w związku z naruszenie procedury procesu licencyjnego - brak opłaty za wydanie licencji klubowej, w związku z naruszeniem kryterium dotyczącego personelu P.04 - brak szkoleniowca pierwszego zespołu posiadającego uprawnienia wynikające z przepisów licencyjnych, w związku z naruszeniem kryterium finansowego F.02 - brak uregulowanych zobowiązań finansowych powstałych do 31. grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny i nie uregulowanych do 30. kwietnia, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny;
6. LKS Sokół Wyczechy - w związku z naruszeniem kryterium prawnego L.01 - brak aktualnego wyciągu z rejestru stowarzyszeń;
7. SKS Stoczniowiec Gdańsk - w związku z naruszenie procedury procesu licencyjnego - brak opłaty za wydanie licencji klubowej w wysokości wynikającej z przepisów licencyjnych, w związku z naruszeniem kryterium dotyczącego personelu P.04 - brak szkoleniowca pierwszego zespołu posiadającego uprawnienia wynikające z przepisów licencyjnych, w związku z naruszeniem kryterium finansowego F.02 - brak uregulowanych zobowiązań finansowych powstałych do 31. grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny i nie uregulowanych do 30. kwietnia, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny;
8. KS Wda Lipusz - w związku naruszeniem kryterium infrastrukturalnego I.01 - brak umowy na korzystanie z obiektu piłkarskiego wskazanego we wniosku licencyjnym przez cały sezon 2023/2024 jak również kryterium I.06.4 - parametry pobocza pola gry nie spełniają norm bezpieczeństwa oraz w związku z naruszeniem kryterium dotyczącego personelu P.04 - brak szkoleniowca pierwszego zespołu posiadającego uprawnienia wynikające z przepisów licencyjnych;
9. Wisła Korzeniewo - w związku z naruszenie procedury procesu licencyjnego - brak opłaty za wydanie licencji klubowej, w związku naruszeniem kryterium sportowego S.01 - brak deklaracji udziału w rozgrywkach sezonu 2023/2024 co najmniej dwóch zespołów młodzieżowych, w związku z naruszeniem kryterium dotyczącego personelu P.04 - brak szkoleniowca pierwszego zespołu posiadającego uprawnienia wynikające z przepisów licencyjnych, w związku z naruszeniem kryterium finansowego F.02 - brak uregulowanych zobowiązań finansowych powstałych do 31. grudnia roku kalendarzowego poprzedzającego rok, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny i nie uregulowanych do 30. kwietnia, w którym rozpoczyna się dany sezon licencyjny.
10. KS Skorzewo - w związku naruszeniem kryterium infrastrukturalnego I.01 - obiekt piłkarski wskazany we wniosku licencyjnym nie spełnia norm bezpieczeństwa wynikających z przepisów licencyjnych.
Od powyższych decyzji przysługuje Wnioskodawcy tryb odwoławczy zgodnie z postanowieniami ust. 3.4.2. Przepisów licencyjnych PZPN dla klubów IV ligi i klas niższych na sezon 2020/2021 i następne.

Sprawy organizacyjne:
A. Weryfikatorzy wniosków licencyjnych:
- Maciej TOMASZEWSKI (tel. 697 038 213) - młodzieżowe;
- Wojciech KRASUCKI (tel. 605 051 278) - kluby klasy Okręgowej i klasa A;
- Sylwester MASZOTA (tel. 661 142 143) - kluby klasy B,
W przypadku pytań dotyczących postępowania licencyjnego proszę kontaktować się z właściwym, według klasy rozgrywkowej, weryfikatorem.

B. Obowiązujące adresy poczty mailowej, na które należy składać wnioski licencyjne:
- klasa Okręgowa - licencjeKO@pomorski-zpn.pl
- klasa A - licencjeKA@pomorski-zpn.pl
- klasa B - licencjeKB@pomorski-zpn.pl
- kluby młodzieżowe - licencjeKM@pomorski-zpn.pl
Przypominam, że w postępowaniu licencyjnym należy posługiwać się wyłącznie pocztą mailową na domenie @pomorski-zpn.pl.

C. Ważniejsze obowiązki wynikające z postępowania licencyjnego:
- Zgodnie z uchwałą Zarządu Pomorskiego ZPN nr nr 420/Z/2023 z dnia 03.04.2023 r. w sprawie przyjęcia szczegółowych przepisów licencyjnych dla klubów IV ligi i klas niższych Pomorskiego ZPN na sezon 2023/2024 wydanie licencji klubowej obłożone jest obowiązkiem wniesienia opłaty administracyjnej.
- Oświadczenie dotyczące kryterium finansowego musi być potwierdzone przez księgowość Związku.
- Obowiązkiem klubu jest zgodne ze stanem faktycznym i prawnym wypełnienie poszczególnych dokumentów załączając pod dane kryterium wymagane załączniki następnie w formie wyłącznie jednego pliku w formacie pdf, przesłać je na właściwy według klasy rozgrywkowej adres poczty mailowej.
- W przypadku pytań czy problemów technicznych dotyczących formatowania dokumentacji licencyjnej proszę kontaktować się z sekretarzem Komisji - Maciej Tomaszewski tel.697-038-213.
- Wnioski składane są odpowiednio do ligi lub klasy rozgrywkowej reprezentowanej przez Wnioskodawcę wg. stanu na dzień złożenia wniosku.
- W przypadku awansu sportowego klub zobowiązany będzie do złożenia wniosku uzupełniającego.
- W przypadku spadku sportowego do niższej klasy rozgrywkowej klub zachowuje prawa wynikające z przyznanej licencji.
- Wnioski niespełniające powyższych wymogów nie będą rozpatrywane merytorycznie.

Komunikat z decyzjami dla IV ligi znajduje się TUTAJ.

Przewodniczący Komisji ds. Licencji Klubowych
(-) Józef Dąbrowski
+48 697 038 216